کارگاه آموزشی “تغییرات جدید استاندارد ICB4 ” با ارائه مارتین سدل مایر

نسخه چهارم استانداردICB  انجمن بین­المللی مدیریت پروژه یک استاندارد جهانی است که توانمندی­ هایی را که یک شخص در زمینه مدیریت طرح، پروژه و پرتفولیو به آنها نیاز دارد، توصیف می­کند. این توانمندی­ ها شامل ۲۹ مورد می­شوند که برای اداره و به سرانجام رساندن موفقیت ­آمیز یک پروژه، طرح یا پرتفولیو به آنها نیاز است.

نسخه چهارم این استاندارد شامل مجموعه ه­ای از موارد اصلاح شده نوآورانه، حیاتی و محسوس است که حرفه مدیریت پروژه را پیش می­برد.

این موارد شامل شاخص­ های کلیدی توانمندی برای هرکدام  از توانمندی­ها و همچنین، سنجه ­هایی برای هرکدام از این شاخص­ ها است. این جزئیات امکان توسعه برنامه­ های شفاف را برای هر شخص فراهم می­کند و مبنایی برای سنجش توسعه فردی هم خواهد بود. به علاوه، نسخه جدید یک استاندارد جهانی واقعی است که تاکنون به بیش از ۳۱ زبان در دسترس است. ساختار متن باز این استاندارد نیز امکان پرداختن به روندهای جدید مانند رهبری چابک را شامل می­شود.

تغییر این استاندارد از نسخه دوم تا نسخه چهارم، نشان دهنده تغییری است که در کانون تمرکز مدیریت پروژه در دهه ­های گذشته رخ داده است. در حالی که نسخه دوم بیشتر متمرکز بر توانمندی ­های فنی و عملیاتی بود، نسخه سوم بر توانمندی­ های انسانی تمرکز داشت و نسخه چهارم، دامنه توانمندی­ ها را گسترده ­تر کرده و بر توانمندی­­ هایی از جنس استراتژی، فرهنگ و قدرت نیز تاکید دارد.

فارسی